Huurovereenkomst

Als je een woning of andere ruimte van ons huurt, teken je een huurovereenkomst. Hierin staan onder andere

  • namen van de huurders
  • ingangsdatum
  • huurprijs
  • mogelijke servicekosten
  • moment van huurbetaling.

Bij een huurovereenkomst horen algemene huurvoorwaarden. Het tekenen van de huurovereenkomst betekent dat je akkoord bent gegaan met deze algemene huurvoorwaarden. In de voorwaarden staan uitgebreide regels over de manier waarop wij met elkaar omgaan.

Veel gevraagd over Huurovereenkomst

Waar vind ik de algemene voorwaarden die bij mijn huurovereenkomst horen?

Ik wil de naam op mijn huurovereenkomst veranderen. Hoe regel ik dat?

Algemeen

Wij nemen in de huurovereenkomst jouw naam op zoals dat in jouw paspoort/legitimatiebewijs staat opgenomen. Is jouw naam in de tussentijd veranderd, door bijvoorbeeld een huwelijk of door een Koninklijk Besluit? Dan kun je de naamswijziging aanvragen. Je doet dit door een e-mail of brief te sturen. Stuur ook een kopie van het Koninklijk Besluit of trouwboekje mee.

Kan ik een kopie van mijn huurovereenkomst krijgen?

Algemeen

Ja, dat kan. Je kunt ons hiervoor bellen op (040) 24 99 999 of e-mailen naar info@mijn-thuis.nl.

Kan ik de gegevens van een huurder bij jullie aanvragen?

Algemeen

Nee, in verband met de privacy geven wij jou geen gegevens over andere huurders.

Ik gebruik mijn huurwoning als tweede woning en heb mijn hoofdverblijf ergens anders. Mag dat?

Algemeen

Nee, dit mag niet. Jouw gehuurde woning hoort jouw hoofdverblijf te zijn. Op dit adres hoor je ook ingeschreven te staan in de Gemeentelijke Basisadministratie.

Mag ik huisdieren houden?

Algemeen

Wij vinden dat je huisdieren mag hebben. Zorg er wel voor dat jouw buren geen overlast van de huisdieren hebben. In sommige gebouwen hebben we leefregels en mag je geen huisdieren houden. Wij informeren je altijd vooraf over deze leefregels.