Huurbetaling

Als je een woning van ons huurt moet je maandelijks de huur betalen. Je betaalt de huur vooruit. Dit betekent dat wij de huur vóór of op de eerste dag van de maand willen ontvangen. Je kunt de huur op de volgende manieren betalen:

  • met automatische incasso;
  • met PIN in één van onze woonwinkels;
  • met iDEAL, via de link die je ontvangt in een e-mail verstuurd via Postex;
  • met iDEAL, via het invoeren van de PTX-code op www.mijn-thuis.nl/post. Je vindt de PTX-code op de voorpagina van je brief.

Stel je zelf een maandelijkse betaalopdracht in? Vergeet dan niet het bedrag aan te passen als jouw huur verandert.

Veel gevraagd over Huurbetaling

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

Algemeen

Je kunt een huurspecificatie aanvragen via de groene knop ‘Huurspecificatie aanvragen’. Wij sturen je de huurspecificatie via e-mail. Is het e-mailadres anders dan het e-mailadres dat wij van jou geregistreerd hebben,  dan sturen wij de huurspecificatie per brief naar het correspondentieadres.

Wil je alleen de bedragen uit de huurspecificatie weten? Deze vind je onder ‘Contracten’ als je bent ingelogd op 'Mijn pagina'.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Algemeen

Ja, wij kunnen het teveel betaalde bedrag terugbetalen. Je kunt hiervoor met ons bellen op (040) 24 99 999. Dan maken we het voor jou in orde.

Ik ontvang mijn uitkering of salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur betalen nadat ik mijn salaris heb gekregen?

Algemeen

Je moet de huur vóór de 1e van de maand betalen. Lukt dit niet? Dan kun je de huur ook op de 5e, 10e of 15e van de maand betalen. Bel dan met ons op (040) 24 99 999.

Je kunt dan vragen naar een medewerker van de afdeling Huurincasso.

Mijn bankrekeningnummer is gewijzigd. Hoe geef ik dat aan jullie door?

Algemeen

Heb je een ander rekeningnummer voor het (zelf) betalen van de huur? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Je regelt dit met de groene knop Betaalwijze of rekeningnummer aanpassen. Je moet hiervoor inloggen op Mijn pagina.

Als je een automatische incasso bij ons hebt, dan sturen wij jou een machtigingsformulier via ValidSign (is via e-mail naar het door jou opgegeven e-mailadres) met daarop het nieuwe bankrekeningnummer. Via ValidSign kun je dan met één druk op de knop jouw handtekening plaatsen en het formulier naar ons verzenden. Als wij het machtigingsformulier terug hebben ontvangen, passen wij jouw bankrekeningnummer aan in ons systeem. Je krijgt hiervan een bevestiging per e-mail. In deze bevestiging staat vanaf wanneer wij gaan incasseren van jouw nieuwe rekeningnummer.

Als je dit machtigingsformulier liever per post ontvangt, omdat je niet digitaal bent, bel ons dan op telefoonnummer (040) 24 99 999. Wij sturen je dan het machtigingsformulier per post samen met een antwoordenvelop. Je ondertekent dit formulier en stuurt het in de antwoordenvelop terug naar ons. Zodra wij dit formulier hebben ontvangen, passen wij jouw bankrekeningnummer aan in ons systeem. Je krijgt hiervan een bevestiging per e-mail. In deze bevestiging staat vanaf wanneer wij gaan incasseren van jouw nieuwe rekeningnummer.

Mag ik een paar maanden huur vooruit betalen?

Algemeen

Ja, een paar maanden mag. Wil je bij de betaling het adres en de maanden schrijven waarvoor je huur betaalt?

Kan ik de huur op jullie kantoor betalen?

Algemeen

Ja, je kunt bij ons op kantoor de huur met pin betalen. Contant betalen is niet mogelijk.

Je kunt de huur ook betalen via automatische incasso, met iDeal, of via een bankoverschrijving.

Waarom heb ik een herinnering of aanmaning voor de huurbetaling ontvangen?

Algemeen

Wij sturen je een brief als de huur niet op de afgesproken datum betaald is. Het verwerken van de betalingen en het versturen van de brieven duurt een aantal dagen. Het kan dus zijn dat onze brief en jouw betaling elkaar hebben gekruist. Als dit zo is dan hoef je niets te doen en kun je de brief weggooien.

Ik heb de huur overgemaakt? Is mijn huurbetaling goed gegaan?

Algemeen

Is het bedrag op jouw rekening te laag? Dan wordt de huur niet automatisch aan ons betaald. Als jouw huurbetaling niet goed is gegaan (gestorneerd), dan kun je zelf de huur betalen op ons bankrekeningnummer NL45 BNGH 0285 1098 98. Noteer je adres erbij en welke maand huur het betreft.

Ook kun je het bedrag pinnen bij ons op kantoor. Contant betalen is niet mogelijk. Als je al een herinnering hebt ontvangen dan kun je die ook gebruiken om te betalen. 

Heb je nog vragen? Neem contact met ons op via telefoonnummer (040) 24 99 999.

Ik wil de huur betalen met een overboeking. Wat is het IBAN bankrekeningnummer van ’thuis?

Algemeen

Je kunt de huur aan ons betalen op bankrekeningnummer NL45 BNGH 0285 1098 98.

Betaal je vanuit het buitenland dan is onze BIC code: BNGHNL2G.