Reparatieverzoek

Is er een reparatie nodig in uw woning?
Controleert u dan eerst in het 'Onderhouds ABC' wie er verantwoordelijk is voor de reparatie: uzelf of Woonstichting ’thuis. Als u zelf verantwoordelijk bent voor het onderhoud, dan kunt u bij 'Onderhoudstips' uitleg of filmpjes vinden die u helpen bij het zelf uitvoeren van reparaties.

Reparatieverzoek online melden
Is ’thuis verantwoordelijk voor de reparatie? Meld dan uw reparatieverzoek heel gemakkelijk via de groene knop 'Reparatieverzoek indienen'. In de meeste gevallen kunt u zelf meteen een afspraak inplannen voor reparatie. 

Reparatieverzoek telefonisch melden
U kunt ook bellen om een reparatieverzoek te melden. Bel ons, ook bij spoed buiten kantooruren, op het algemene telefoonnummer van 'thuis: (040) 24 99 999.

Zo voeren wij de reparatie uit

  • We houden rekening met uw veiligheid en die van alle (onderhouds)medewerkers. Er zijn landelijke richtlijnen voor de bouw die aansluiten op de richtlijnen van de RIVM. Alle onderhoudsmedewerkers werken volgens deze richtlijnen. 
  • De onderhoudsmedewerker voert de werkzaamheden uit op minimaal 1,5 meter afstand van u en uw huisgenoten.
  • Heeft u griepklachten op de dag van de uitvoering? Neemt u dan contact op met ’thuis, dan maken we een nieuwe afspraak. 

Wij benadrukken dat:

  • uw veiligheid en die van de onderhoudsmedewerkers voorop staan;
  • bewoners en onderhoudsmedewerkers gezond moeten zijn;
  • bewoners vrijwillig moeten meewerken;
  • de richtlijnen van het RIVM en het protocol  STRIKT gevolgd moeten worden (zie protocol 'Samen veilig doorwerken').

In onderstaand filmpje leggen we uit hoe u online een reparatieverzoek indient:

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Wanneer komen jullie langs?

Heeft u via onze website een reparatieverzoek ingediend en heeft u niets af kunnen spreken?
Bel ons dan op het algemene telefoonnummer van 'thuis: (040) 24 99 999.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige dak-lekkage of een liftstoring? Bel dan (040) 24 99 999. U wordt doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Zij overleggen met u wat er gaat gebeuren.

Ik heb een lekkage in of aan mijn woning. Wat moet ik doen?

Als u een lekkage heeft, meldt dan uw reparatieverzoek via de groene knop 'Reparatieverzoek indienen'. U kunt dan zelf meteen een afspraak inplannen voor reparatie. In sommige gevallen vragen wij u eerst contact op te nemen met ’thuis of met een leverancier.

U kunt ook bellen om een reparatieverzoek te melden.
Bel ons, ook bij spoed buiten kantooruren, op het algemene telefoonnummer van 'thuis: (040) 24 99 999.

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

U kunt met vragen en reparatieverzoeken gewoon bij ons terecht. Als het nodig is nemen wij contact op met de beheerder van de Vereniging van Eigenaren. Een reparatieverzoek meldt u heel gemakkelijk via de groene knop 'Reparatieverzoek indienen'. U mag ons ook bellen op (040) 24 99 999.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Heeft u zelf schade veroorzaakt aan uw woning? Bel ons dan op (040) 24 99 999. U mag dit ook melden via de groene knop 'Reparatieverzoek indienen'.