Info nieuwe huurder

Gefeliciteerd met uw nieuwe woning! We wensen u veel woonplezier en hopen dat u zich snel thuis voelt. Grote kans dat u nog een boel vragen heeft over de eerste periode als nieuwe huurder. De belangrijkste vindt u hieronder.
Kijk voor meer informatie ook op de 'Checklist nieuwe huurder' en onder de knop 'Ik huur' op deze website. Mocht u toch nog vragen hebben, bel ons dan op (040) 24 99 999. Wij helpen u graag verder.

Veel gevraagd over Info nieuwe huurder

Wanneer teken ik de huurovereenkomst voor mijn nieuwe woning?

Algemeen

U spreekt met de verhuurmakelaar af wanneer en waar de ondertekening van uw huurovereenkomst is. Na ondertekening en de betaling van de eerste verhuurnota ontvangt u de sleutels van de woning.

Wat gebeurt er tijdens de oplevering van mijn nieuwe woning?

Algemeen

Tijdens de oplevering gaat onze verhuurmakelaar samen met u door de woning. De makelaar schrijft bijzonderheden in een opleverrapport. Ook maakt hij of zij afspraken met u over mogelijke nog uit te voeren werk.

U tekent de huurovereenkomst en u krijgt de sleutels van de woning. Wij sturen u de eerste verhuurnota vóór het tekenen al via e-mail toe door middel van een betaallink via Postex. U moet deze betaling voldaan hebben voor de sleuteloverdracht.

Als u geen e-mail heeft, dan kunt u de eerste verhuurnota betalen door zelf een overboeking te doen via uw bank. 

Kan ik een plattegrond van mijn huurwoning krijgen?

Algemeen

Ja, dat kan. Als u ons belt of mailt, dan sturen wij u die toe. De afmetingen op een plattegrond kunnen afwijken van de werkelijke situatie. Voordat u gordijnen, vloerbedekking of andere zaken bestelt, kunt u beter zelf de woning nameten.

Moet ik mij inschrijven bij de gemeente?

Algemeen

Ja. U moet uw verhuizing doorgeven binnen vier weken vóór of uiterlijk vijf dagen nadat uw adres verandert. Dit doet u bij de gemeente waar uw nieuwe woonadres is. Gemeenten mogen een boete geven van maximaal € 325 als u belangrijke wijzigingen niet op tijd doorgeeft. U kunt dit ook regelen via de website van die gemeente. De gemeente schrijft u dan in in de basisadministratie (GBA). De gemeente zorgt er automatisch voor dat u uitgeschreven wordt bij de gemeente of op het adres waar u eerst woonde.

Wanneer betaal ik mijn 1e huur?

Algemeen

U krijgt voor de sleuteloverdracht een betaallink via Postex waarmee u de eerste verhuurnota betaalt. U moet deze betaling voldaan hebben voor de sleuteloverdracht.

Als u geen e-mail heeft, dan kunt deze de eerste verhuurnota betalen door zelf een overboeking te doen via uw bank. 

Ik ben vergeten de meterstanden door te geven aan de energieleveranciers. Hebben jullie de beginstanden voor mij?

Algemeen

Ja, die vindt u op het inspectieformulier. Die heeft u bij de oplevering van de verhuurmakelaar gekregen. Kunt u het formulier niet vinden? Bel ons dan op (040) 24 99 999.

Wat doe ik met de post van de vorige bewoner?

Algemeen

Stuur de post 'retour afzender'. Streep het adres door en vermeld 'retour afzender'. Een postzegel is niet nodig. In verband met de privacy geven wij het nieuwe adres van de vertrokken huurder niet door.