Planmatig onderhoud

Onder planmatig onderhoud verstaan we terugkerende werkzaamheden aan of in woningen of appartementen. Denk daarbij aan:

  • Buitenschilderwerk
  • Vervangen van CV-ketels
  • Vernieuwen van badkamer en toilet
  • Onderhoudswerkzaamheden aan liften
  • Onderhoud aan daken
  • Onderhoud aan mechanische ventilatie

Een aannemer of een ander technisch bedrijf voert dit werk uit namens ’thuis

Ons planmatig onderhoud plannen wij jaren vooruit. Sommige werkzaamheden voeren we een keer in de 20 tot 30 jaar uit. Ander onderhoud doen we eens in de 2 jaar. U krijgt op tijd bericht als uw woning aan de beurt is. U hoort dan wat we gaan doen.

Veel gevraagd over Planmatig onderhoud

Wanneer wordt planmatig onderhoud aan mijn woning uitgevoerd?

Onderhoud dat wij nog dit jaar uitvoeren, vindt u in het overzicht 'Onderhoudsplanning 2020'. Hierin staat per gemeente in welke wijken en straten we welk onderhoud we gaan uitvoeren. Aan dit overzicht kunt u geen rechten ontlenen. En voor het vervangen van de CV-ketels kan gelden dat we binnen een groep woningen niet alle CV-ketels vervangen.

Staat het onderhoud gepland voor ná dit jaar? Dan kunnen wij u de informatie alleen onder voorbehoud geven. In de planning van de volgende jaren schuiven we mogelijk nog. Bijvoorbeeld om technische of financiële redenen. 

Heeft u vragen over de onderhoudsplanning? Bel ons op (040) 24 99 999 of stuur een e-mail naar info@mijn-thuis.nl.

Er wordt binnenkort (planmatig) onderhoud aan mijn woning gedaan. Hoe gaat dat in zijn werk?

Wanneer bekend is wie de klus gaat doen, krijgt u een brief. Daarin staat wat er gaat gebeuren en bij wie u terecht kunt met vragen. Van de aannemer krijgt u ook bericht op welke datum ze bij u aan het werk gaan.

Binnenkort wordt de buitenkant van mijn huis geschilderd. Maar ik ga op vakantie. Wat kan ik doen?

U kunt bellen met het schildersbedrijf. U vindt de gegevens in de brief die u van ons ontving. De schilder maakt afspraken met u.

Bij mijn renovatie krijg ik een nieuwe verwarming. Kan ik tegen betaling een designradiator laten plaatsen?

Een designradiator is geen standaard optie die door ’thuis wordt aangeboden. Designradiatoren worden dan ook bijna nooit geplaats bij planmatig onderhoud.

Er is iemand bij mij aan de deur (geweest). Hoe weet ik dat deze persoon namens jullie komt?

Als er onderzoek in de wijk en woning gedaan wordt, ontvangt u van ons een brief. Medewerkers, ook van de aannemer, kunnen zich legitimeren. Vraag gerust om die legitimatie en/of de brief. Vertrouwt u het niet? Bel dan met ons.

Ik heb na planmatig onderhoud problemen gekregen. Wat kan ik doen?

U kunt reparatieverzoeken bij ons melden. Dat kan door te klikken op de groene knop 'Reparatieverzoek indienen'. Een van onze medewerkers of de aannemer neemt binnen twee werkdagen telefonisch of per e-mail contact met u op. U kunt ons ook bellen op (040) 24 99 999.

Mijn woning is geschilderd. De ramen zijn erg vies geworden. Wat nu?

U mag de ramen de eerste weken niet wassen. De verf moet eerst drogen. Woont u in een flatgebouw, dan worden de ramen volgens het gewone schema gewassen. Woont u in een eengezinswoning? Was dan de ramen zelf. Wij komen daarvoor niet langs.

Moet ik betalen voor planmatig onderhoud?

Meestal zijn de kosten voor planmatig onderhoud voor onze rekening. Laat u tijdens het planmatig onderhoud extra werk uitvoeren door de aannemer? Dan zijn deze kosten altijd voor u zelf.

Wanneer wordt mijn cv-ketel vervangen?

Wij vervangen een cv-ketel na ongeveer 18 jaar. Alleen als de technische staat erg slecht is, vervangen wij eerder.

Kan mijn keuken, badkamer of toilet worden vervangen?

Wij vervangen keukens, badkamers en toiletten tijdens planmatig onderhoud. Alleen als de technische staat erg slecht is, vervangen wij eerder. Bent u van mening dat dit het geval is? Neemt u dan contact met ons op. Dan komt een inspecteur langs om dit te beoordelen. Keukens vervangen wij na ongeveer 25 jaar, badkamers en toiletten na ongeveer 25 jaar. We kijken op dat moment opnieuw naar de kwaliteit.