Planmatig onderhoud

Onder planmatig onderhoud verstaan we terugkerende werkzaamheden aan of in woningen of appartementen. Denk daarbij aan:

  • Buitenschilderwerk
  • Vervangen van CV-ketels
  • Vernieuwen van badkamer en toilet
  • Onderhoudswerkzaamheden aan liften
  • Onderhoud aan daken
  • Onderhoud aan mechanische ventilatie

Een aannemer of een ander technisch bedrijf voert dit werk uit namens ’thuis

Ons planmatig onderhoud plannen wij jaren vooruit. Sommige werkzaamheden voeren we een keer in de 20 tot 30 jaar uit. Ander onderhoud doen we eens in de 2 jaar. Je krijgt op tijd bericht als jouw woning aan de beurt is. Je hoort dan wat we gaan doen.

Veel gevraagd over Planmatig onderhoud

Er wordt binnenkort (planmatig) onderhoud aan mijn woning gedaan. Hoe gaat dat in zijn werk?

Algemeen

Wanneer bekend is wie de klus gaat doen, krijg je van ons een brief. Daarin staat wat er gaat gebeuren en bij wie je terecht kan met vragen. Van de aannemer krijg je ook bericht op welke datum ze bij jou aan het werk gaan.

Binnenkort wordt de buitenkant van mijn huis geschilderd. Maar ik ga op vakantie. Wat kan ik doen?

Algemeen

Je kan bellen met het schildersbedrijf. Je vindt de gegevens in de brief die je van ons hebt ontvangen. De schilder maakt afspraken met jou.

Bij mijn renovatie krijg ik een nieuwe verwarming. Kan ik tegen betaling een designradiator laten plaatsen?

Algemeen

Een designradiator is geen standaard optie die door ’thuis wordt aangeboden. Designradiatoren worden dan ook bijna nooit geplaats bij planmatig onderhoud.

Er is iemand bij mij aan de deur (geweest). Hoe weet ik dat deze persoon namens jullie komt?

Algemeen

Als er onderzoek in de wijk en woning gedaan wordt, ontvang je van ons een brief. Medewerkers, ook van de aannemer, kunnen zich legitimeren. Vraag gerust om die legitimatie en de brief. Vertrouw je het niet? Bel ons dan op (040) 24 99 999.

Ik heb na planmatig onderhoud problemen gekregen. Wat kan ik doen?

Algemeen

Je kunt reparatieverzoeken bij ons melden. Dat kan door te klikken op de groene knop Reparatieverzoek indienen op de pagina Reparatieverzoek. Een van onze medewerkers of de aannemer neemt binnen twee werkdagen telefonisch of per e-mail contact met je op. Je kunt ons ook bellen op (040) 24 99 999.

Mijn woning is geschilderd. De ramen zijn erg vies geworden. Wat nu?

Algemeen

Je mag de ramen de eerste weken niet wassen. De verf moet eerst drogen.

Woon je in een flatgebouw, dan worden de ramen volgens het gewone schema gewassen.
Woon je in een eengezinswoning? Was dan de ramen zelf. Wij komen daarvoor niet langs.

Moet ik betalen voor planmatig onderhoud?

Algemeen

Meestal zijn de kosten voor planmatig onderhoud voor onze rekening. Laat je tijdens het planmatig onderhoud extra werk uitvoeren door de aannemer? Dan zijn deze kosten altijd voor jouzelf.

Wanneer wordt mijn cv-ketel vervangen?

Algemeen

Wij vervangen een cv-ketel na ongeveer 18 jaar. Alleen als de technische staat erg slecht is, vervangen wij eerder.

Kan mijn keuken, badkamer of toilet worden vervangen?

Algemeen

Wij vervangen keukens, badkamers en toiletten tijdens planmatig onderhoud. Alleen als de technische staat erg slecht is, vervangen wij eerder. Ben je van mening dat dit het geval is? Neem dan contact met ons op. Dan komt een technisch beheerder langs om dit te beoordelen. Keukens, badkamers en toiletten vervangen wij na ongeveer 25 jaar. We kijken op dat moment opnieuw naar de kwaliteit.

Je kunt ook heel gemakkelijk een nieuwe keuken, badkamer of toilet aanvragen via de pagina Vervanging keuken, badkamer, toilet.