Serviceabonnement

Als huurder bent u voor een deel zelf verantwoordelijk voor kleine reparaties in huis. Denk hierbij aan het smeren en vastzetten van hang- en sluitwerk en het repareren van klemmende binnendeuren. 

Voor een aantal reparaties die u als huurder zelf moet doen, kunt u een serviceabonnement bij ons afsluiten. U kunt dan tegen een vast maandelijks bedrag een beroep doen op ’thuis. Wij voeren die werkzaamheden dan uit zonder bijkomende kosten. In het Onderhouds ABC leest u welke werkzaamheden dit zijn.

Veel gevraagd over Serviceabonnement

Hoe sluit ik een serviceabonnement af?

U kunt direct een serviceabonnement afsluiten door in te loggen op Mijn pagina. Klik vervolgens op de groene knop 'Serviceabonnement afsluiten'. U sluit het abonnement voor minimaal 1 jaar af.

Welke reparaties doen jullie als ik deelneem aan het Serviceabonnement?

U leest hier alles over in het 'Onderhouds ABC'.

Wanneer gaat het serviceabonnement in?

Als ’thuis de overeenkomst vóór de 15e van de maand van u ontvangt, dan gaat het abonnement (en de premiebetaling) in op de 1e van de volgende maand. Ontvangen wij de overeenkomst na de 15e van de maand, dan gaat het abonnement een maand later in. U ontvangt altijd een bevestigingsbrief met ingangsdatum van ons.

Kan ik het serviceabonnement elke maand opzeggen?

U sluit het abonnement voor minimaal 1 jaar af. Daarna is het abonnement maandelijks opzegbaar. Als u de huur opzegt, vervalt het abonnement automatisch.

Wat kost het Serviceabonnement?

U betaalt € 5,- per maand voor een serviceabonnement. Als u direct bij het tekenen van de huurovereenkomst deelneemt, betaalt u geen instaptarief. Besluit u later deel te nemen? Dan betaalt u eenmalig € 20,-. Het abonnement geldt voor minimaal 1 jaar en is daarna maandelijks opzegbaar. Als u de huur opzegt, stopt het abonnement automatisch. Omdat het abonnement een extra dienst is, heeft betaling van de premie geen invloed op de huurtoeslag.