Opplusvoorzieningen

Langer zelfstandig wonen met de opplusvoorzieningen van ’thuis

Als u ouder wordt of gezondheidsklachten heeft, kan dat invloed hebben op uw woonplezier. De handige oplossingen van ’thuis maken het dagelijks leven gemakkelijker en veiliger. Deze oplossingen noemen we opplusvoorzieningen.

’thuis heeft verschillende opplusvoorzieningen

  • Seniorenslot voordeur: het sleutelgat zit boven de handgreep.
  • Extra trapleuning: voor meer veiligheid op de trap.
  • Verlaagde bediening van ramen (maximaal 1 in elke ruimte): klep- en bovenramen zijn zo gemakkelijker te bereiken.
  • Losse douchestoel met armleuning.
  • Doucheglijstang: met slang en douchekop.
  • Vaste beugel aan toilet.
  • Antislipvloer: in de douche voor meer veiligheid.
  • Overbruggingsdrempel: bij de buitendeur van een eengezinswoning.
    Woont u in een galerijwoning? Vraag dan de overbruggingsdrempel aan bij het WMO-loket van uw gemeente.
  • Verhoogde toiletpot, of een verhoogde toiletbril bij een hangtoilet (maximaal 1 per woning): in toilet of douche.

De opplusvoorzieningen zijn gratis, tot een bedrag van maximaal € 1.700,- per woning.

Hoe vraagt u een opplusvoorziening aan?

Vraag de opplusvoorzieningen eenvoudig aan via de groene knop Opplusvoorzieningen aanvragen.
Log in met uw postcode en huisnummer en vul het aanvraagformulier in. Wij behandelen uw aanvraag en sturen deze door naar de aannemer.

De aannemer maakt een afspraak met u voor een inspectie. Hij bekijkt dan of de aangevraagde voorzieningen mogelijk zijn. Als wij uw aanvraag goedkeuren, geven wij opdracht aan de aannemer. De aannemer maakt dan een afspraak met u om de aanpassingen uit te voeren.

Veel gevraagd over Opplusvoorzieningen

Voor wie zijn de opplusvoorzieningen?

Algemeen

De opplusvoorzieningen zijn voor

  • huurders van ’thuis die 55 jaar of ouder zijn;
  • huurders van ’thuis jonger dan 55 jaar met een medische indicatie. Dit is een verklaring van uw huisarts of specialist dat u bepaalde hulp nodig heeft.

Hoe vraag ik een opplusvoorziening aan?

Algemeen

Vraag de opplusvoorzieningen eenvoudig aan door te klikken op de groene knop Opplusvoorzieningen aanvragen. Je kunt je aanmelden met jouw postcode en huisnummer, of eerst inloggen op Mijn pagina.

Wij behandelen jouw aanvraag en sturen deze door naar de aannemer. De aannemer maakt een afspraak met jou voor een inspectie. Hij bekijkt dan of de aangevraagde voorzieningen mogelijk zijn.

Als wij jouw aanvraag goedkeuren, geven wij opdracht aan de aannemer. De aannemer maakt dan een afspraak met jou om de aanpassingen uit te voeren.

Mijn opplusvoorziening is kapot. Wat moet ik doen?

Algemeen

Het is mogelijk dat u zelf het onderhoud aan de opplusvoorzieningen moet uitvoeren. Voor onderhoud en reparatie aan opplusvoorzieningen gelden dezelfde afspraken als voor het andere onderhoud aan de woning. Meer informatie hierover vindt u in het OnderhoudsABC. Bij vragen kunt u ons bellen op (040) 24 99 999.