Ik heb geen stroom, wat moet ik doen?
Algemeen
Bij stroomstoringen zijn kleine reparaties voor uzelf. Kijkt hiervoor eerst in het 'OnderhoudsABC'.
Heeft u een elektriciteitsstoring? Doe altijd eerst een stekkerproef om uit te sluiten dat het aan uw eigen apparatuur ligt:
- Haal alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit.
- Schakel daarna alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in.
- Stop alle stekkers weer één voor één terug in de stopcontacten.
Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? De kans is groot dat dit apparaat de storing veroorzaakt. Vervangen of repareren van het apparaat is dan de oplossing.
Geeft geen enkel apparaat een probleem? U heeft niet teveel apparaten tegelijk op 1 stroomgroep aangesloten? En valt de stroom toch uit? Dan is er misschien iets met de elektriciteitsinstallatie aan de hand. Dien hiervoor een reparatieverzoek in door te klikken op de groene knop 'Reparatieverzoek indienen' of bel ons op (040) 24 99 999.
Let op: Blijkt dat de storing toch door uw eigen apparaten of door uzelf is veroorzaakt? Dan betaalt u alsnog de reparatiekosten. Wij sturen u dan een rekening.
Als er een algemene stroomstoring is kunt u bellen met het meldpunt gas en stroom 0800-9009 of ga naar www.gasenstroomstoringen.nl. Hier kunt u controleren of er in uw wijk een stroomstoring is.