Post van ’thuis

Veel gevraagd over Post van ’thuis

Wat is Postex en hoe werkt het?

Postex is een bedrijf dat voor ons de post gaat versturen. Post in de brievenbus maar ook via e-mail. U als huurder kiest zelf of u uw post via e-mail of in de brievenbus wilt ontvangen.

Bij de brieven die wij versturen via Postex, vindt u een voorblad met een unieke (tijdelijke) code. Hiermee kunt u uw post digitaal bekijken en aangeven of u uw post graag via e-mail wilt ontvangen. Vul deze code in op de pagina www.mijn-thuis.nl/post of scan de QR-code. Wijzig de ontvangstvoorkeur van post naar digitaal.

Liever uw post in de brievenbus blijven ontvangen? Ook dat kan! U hoeft dan niets te doen. Wilt u meer weten over Postex? Kijk dan op de website van Postex www.postex.com.

Hoe gaat Postex om met mijn gegevens?

Postex houdt zich aan strikte privacy- en veiligheidsvoorwaarden en behandelt uw gegevens zorgvuldig. Postex vraagt nooit om inloggegevens of wachtwoorden. Geef deze ook nooit aan andere organisaties of personen!

Kan ik mijn voorkeur voor het ontvangen van post (op papier of via e-mail) aanpassen?

Ja dat kan. Wij vinden het belangrijk dat u uw post ontvangt, zoals u dat wilt. Via e-mail of op papier. Dit bepaalt u zelf. 

  • Als u post ontvangt van ’thuis, kunt u op de pagina www.mijn-thuis.nl/post de PTX-code invullen. Deze staat op het voorblad van uw brief. U komt dan in de digitale omgeving van uw post en hier kunt u uw voorkeur aanpassen.
  • Bij digitale post klikt u op de knop in uw e-mail. Hierna kunt u uw voorkeur aanpassen.

Wat is het verschil tussen ‘Mijn Pagina’ en Postex?

Op 'Mijn pagina' kunt u persoonlijke gegevens bekijken en persoonlijke zaken regelen.

Via Postex kunt u:

  • uw post digitaal bekijken en downloaden;
  • aangegeven hoe u uw post wilt ontvangen. U ontvangt een verificatie-mail ter bevestiging die u moet accepteren;
  • uw e-mailadres doorgeven of aanpassen;
  • direct uw huur betalen via iDEAL.

In de toekomst is het ook mogelijk om in 'Mijn pagina' uw post in te zien.

Ik heb een betalingsverzoek ontvangen van jullie, maar niet via Postex. Wat moet ik doen?

Betalingsverzoeken versturen we alleen via Postex (via een beveiligde link in uw e-mail). Wij sturen nooit losse e-mails waarin wij om betalingen, betaalgegevens of inlogcodes vragen. Reageer daarom nooit op dergelijke e-mails. En meld de fraude meteen bij ons. Wij doen er alles aan wat binnen onze mogelijkheid ligt om deze fraude tegen te gaan. Vertrouwt u het niet? Neem gerust contact met ons op! U bereikt ons op (040) 24 99 999.

Ik word doorgestuurd naar een omgeving van Postex. Kan ik daar veilig betalen?

Ja dat kan, Postex heeft een beveiligde omgeving (zie groen slotje in de URL). Daar kunt u de openstaande huur betalen.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen voor het ontvangen van post?

Heeft u een nieuw e-mailadres? Of wilt u onze post liever op een ander e-mailadres ontvangen? Dat kan! Er zijn twee manieren:

  1. Log  in op ‘Mijn pagina’. Hier kunt u eenvoudig uw e-mailadres wijzigen. Wilt u ook uw post op dit e-mailadres ontvangen? Klik op de link in de e-mail van Postex. Via deze link kunt u uw e-mailadres wijzigen.
  2. Wilt u alleen uw post op een ander e-mailadres ontvangen? Klik op de link in de e-mail van Postex. Via deze link kunt u uw e-mailadres wijzigen. Uw wijzigt alleen het e-mailadres waarop u uw post ontvangt.

Als ik betaald heb via Postex, verandert dan het bedrag in ’Mijn pagina’?

Als u betaalt via Postex dan verwerken wij dit in ons systeem. In ‘Mijn pagina’ verandert dan ook het bedrag. Het kan een werkdag duren voordat u de wijziging kunt zien.