Post van ’thuis

Veel gevraagd over Post van ’thuis

Wat is Postex en hoe werkt het?

Algemeen

Postex is een bedrijf dat voor ons de post verstuurt. Post in de brievenbus maar ook via e-mail. Onze post wordt via e-mail verstuurd, dit is beter voor het milieu.  

Ontvang je de post liever in de brievenbus? Laat het ons dan weten. 

Bij de brieven die wij versturen via Postex, vind je een voorblad met een unieke (tijdelijke) code. Hiermee kun je jouw post ook digitaal bekijken en aangeven of je jouw post toch graag via e-mail wil ontvangen. Vul de code in op de pagina  www.mijn-thuis.nl/post of scan de QR-code in de brief met de camera van je telefoon. Je kunt dan jouw voorkeur voor ontvangst van de post wijzigen. 

Ik wil geen brief meer ontvangen van Postex voor het betalen van mijn huur. Hoe kan ik dit stoppen?

Algemeen

Je regelt dit via de groene knop Betaalwijze of rekeningnummer aanpassen. Je moet hiervoor inloggen op Mijn pagina. Je kunt dan aangeven dat je elke maand zelf de huur wil overmaken en dat je daarvoor geen e-mail wil ontvangen.

Je kunt ook een e-mail sturen naar huurincasso@mijn-thuis.nl.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Algemeen

Heb je een nieuw e-mailadres? Of wil je onze post liever op een ander e-mailadres ontvangen? Dat kan! Er zijn twee manieren:

  1. Log in op Mijn pagina. Hier kun je jouw e-mailadres veranderen.
  2. Wil je alleen jouw post op een ander e-mailadres ontvangen? Klik op de link in de e-mail van Postex. Via deze link kun je jouw      e-mailadres wijzigen. Je wijzigt alleen het e-mailadres waarop je jouw post ontvangt.

Ik word doorgestuurd naar een omgeving van Postex voor het doen van de betaling. Is dit veilig?

Algemeen

Betalen via de link is veilig. Je komt terecht in de beveiligde omgeving van Postex (dat zie je aan het slotje in de URL).

Na het betalen van de openstaande huur verwerken wij dit in ons systeem. Op 'Mijn pagina' (klantportaal) verandert na betaling het bedrag. Het kan een werkdag duren voordat je de wijzing in je klantportaal terug ziet.  

Ik heb een betalingsverzoek ontvangen van jullie, maar niet via Postex. Wat moet ik doen?

Algemeen

Betalingsverzoeken versturen we alleen via Postex en ontvang je via een beveiligde link in jouw e-mail. Wij sturen nooit  losse e-mails waarin gevraagd wordt om betalingen te doen of om betaalgegevens of inlogcodes te delen.

Deel deze gegevens daarom nooit aan andere organisaties of personen en reageer daarom nooit op dergelijke e-mails, maar meld dit meteen bij ons. Vertrouw je het niet? Neem gerust contact met ons op! Je kunt ons ook bellen of Whatsappen op (040) 24 99 999.

Op onze website www.mijn-thuis.nl/post staat een voorbeeld van hoe het poststuk en de e-mail die je van ons ontvangt eruitziet.

Wat is het verschil tussen ‘Mijn Pagina’ en Postex?

Algemeen

Op 'Mijn pagina' kun je persoonlijke gegevens bekijken en persoonlijke zaken regelen.

Via Postex kun je:

  • je post digitaal bekijken en downloaden;
  • aangegeven hoe je jouw post wilt ontvangen. Je ontvangt een verificatie-mail ter bevestiging die je moet accepteren;
  • je e-mailadres doorgeven of aanpassen;
  • direct je huur betalen via iDEAL.

In de toekomst is het ook mogelijk om in 'Mijn pagina' je post in te zien.

Kan ik mijn voorkeur voor het ontvangen van post op papier of via e-mail aanpassen?

Algemeen

Ja dat kan. Wij vinden het belangrijk dat jij jouw post ontvangt, zoals jij dat wil. Via e-mail of op papier. Dit bepaal je zelf. 

  • Als je post ontvangt van ’thuis, kun je op de pagina www.mijn-thuis.nl/post de PTX-code invullen. Deze staat op het voorblad van jouw brief. Je komt dan in de digitale omgeving van jouw post en hier kun je jouw voorkeur aanpassen.
  • Bij digitale post klik je op de knop in jouw e-mail. Hierna kun je jouw voorkeur aanpassen.
  • Je kunt jouw voorkeur aanpassen op jouw persoonlijke pagina via de groene knop "voorkeur post wijzigen".
  • Je kunt ons ook bellen of appen op (040) 24 99 999.

Hoe gaat Postex om met mijn gegevens?

Algemeen

Postex houdt zich aan strikte privacy- en veiligheidsvoorwaarden en behandelt jouw gegevens zorgvuldig. Postex vraagt nooit om inloggegevens of wachtwoorden. Geef deze ook nooit aan andere organisaties of personen!