Schade

Veel gevraagd over Schade

Wat kan ik doen bij inbraakschade?

U kunt ons bellen, wij sturen zo snel mogelijk een monteur voor een (voorlopige) reparatie. We zorgen ervoor dat u uw woning weer kunt afsluiten. Stuurt u binnen 2 weken het politierapport aan ons op? Dan zijn de reparatiekosten voor onze rekening. Doet u dat niet? Dan zijn de kosten voor uw eigen rekening. Is er iets gestolen? Neem dan contact op met uw eigen inboedelverzekering.

Wat moet ik doen bij brandschade?

Bluste u de brand zelf en is de schade klein? Dan kunt u ons bellen voor herstel van de schade in de woning. Bij een grote schade schakelen hulpdiensten ons in. Schade aan uw inboedel regelt u met uw eigen inboedelverzekering. Het kan zijn dat u niet in uw woning kunt blijven wonen tijdens de herstelwerkzaamheden. Uw inboedelverzekeraar zorgt dan voor een vervangende woning voor die periode.

Wat kan ik doen bij schade aan mijn inboedel?

Is uw inboedel bijvoorbeeld beschadigd door een lekkende waterleiding? Meld uw schade altijd als eerste bij uw inboedelverzekeraar.
Zorg ervoor dat u goed verzekerd bent. Het is belangrijk dat het 'huurdersbelang' onderdeel is van uw verzekering.

Huurdersbelang zijn alle veranderingen, verbeteringen of uitbreidingen die u, voor uw rekening, heeft aangebracht aan uw huurwoning. Ook de veranderingen die u tegen betaling heeft overgenomen van de vorige huurder worden huurdersbelang genoemd. Zoals bijvoorbeeld een parketvloer, keuken of badkamer, maar ook schilderwerk en behang. 'thuis heeft deze dingen niet verzekerd en het is dus verstandig om dit zelf te regelen.

Er is schade ontstaan door een gebrek aan een installatie of het gebouw van jullie. Waarom moet ik mijn eigen inboedelverzekering inschakelen?

Verzekeraars hebben onderling afspraken over dit soort schades. Afspraak is dat de huurder schade aan zijn of haar inboedel bij zijn of haar verzekering verhaalt.

Kan ik schade melden als jullie kantoor gesloten is?

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar. U kunt na kantooruren en in het weekend schade rechtstreeks melden via (040) 24 99 999. U wordt dan doorverbonden naar onze achtervang.

Ik heb schade door werkzaamheden van jullie. Wat kan ik doen?

Ontdekt u schade aan uw inboedel na werkzaamheden van ons? Schakel altijd eerst uw inboedelverzekeraar in. Mocht de inboedelverzekeraar de schade afwijzen, laat ze dan een schriftelijke afwijzing met motivatie sturen.

Wij sturen het formulier aansprakelijkheidstelling naar u toe. Wij vragen u vervolgens dit formulier helemaal ingevuld naar ons terug te sturen samen met de schriftelijke afwijzing van uw verzekeraar. Wij sturen de formulieren dan door naar onze verzekeraar ter beoordeling.