Klacht indienen

Heb je een klacht over ’thuis, het gedrag van een medewerker of over een beslissing die ’thuis heeft genomen?

Dat vinden wij erg vervelend. Geef het aan ons door zodat we er iets aan kunnen doen.

Gerelateerde vragen

Ik heb een klacht over jullie dienstverlening. Hoe dien ik mijn klacht in?

Algemeen

Een goed gesprek lost vaak al veel op. Bel ons even (040) 24 99 999. Ben je na het gesprek nog niet tevreden? Dan kun je jouw ontevredenheid melden bij ’thuis via de groene knop Klacht indienen.

Ben je het na deze melding niet eens met de reactie die je van ons krijgt? Dan kun je een bezwaar indienen via dezelfde groene knop Klacht indienen.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een klacht/bezwaar ingediend. Hoe gaat het nu verder?

Algemeen

Je ontvangt van ons een ontvangstbevestiging.

Bij een klacht doet de behandelaar van de klacht zijn/haar best om binnen vier werkdagen telefonisch contact met jou op te nemen. 

Bij een bezwaar krijg je binnen 3 werkdagen een telefoontje van de teamleider van de betreffende afdeling en binnen 10 werkdagen ontvang je een schriftelijke reactie van deze teamleider. Hierin staat wat met jou is afgesproken.

Meer over dit onderwerp

Ik ben het niet eens met de afwikkeling van mijn klacht door ’thuis. Wat kan ik doen?

Algemeen

Ben je het niet eens met de afwikkeling van jouw klacht door ’thuis? Dan kun je dit schriftelijk laten weten aan de Onafhankelijke klachtencommissie. We noemen dit 'in beroep gaan'.

Stuur een brief naar:
Klachtencommissie ’thuis
Postbus 589
5600 AN Eindhoven
of een e-mail naar okc.mijnthuis@gmail.com

Je hoort binnen 3 weken of jouw klacht wel of niet in behandeling wordt genomen.

Ik heb een klacht ingediend bij de onafhankelijke Klachtencommissie. Hoe gaat het nu verder?

Algemeen

Je hoort binnen 3 weken of jouw klacht wel of niet in behandeling wordt genomen. Maximaal 8 weken na ontvangst van jouw klacht word jij en een vertegenwoordiger van ’thuis uitgenodigd voor een hoorzitting. Beide partijen kunnen tijdens de hoorzitting hun standpunt(en) uitleggen.

De Onafhankelijke Klachtencommissie stelt aan beide partijen vragen. Dit om een zo duidelijk mogelijk beeld van jouw klacht en de behandeling daarvan te krijgen. Hierna beoordeelt de Klachtencommissie of ’thuis het beleid van haar eigen organisatie goed heeft toegepast. En of ’thuis heeft gehandeld volgens wettelijke regels. Uiterlijk 2 weken na deze zitting brengt de klachtencommissie een schriftelijk advies uit aan het bestuur van ’thuis.

Het bestuur van ’thuis neemt over dit advies binnen 2 weken een besluit. Dit besluit sturen we samen met het advies van de Klachtencommissie naar jou toe.

Meer over dit onderwerp

Wat gebeurt er als de hoorzitting is geweest?

Algemeen

Maximaal 2 weken na de hoorzitting brengt de Klachtencommissie een advies uit aan het bestuur van ’thuis.
Op basis van dit advies neemt het bestuur hierop een gemotiveerd besluit. Dit besluit ontvangt u schriftelijk binnen twee weken na het uitgebrachte advies van de Klachtencommissie.

Meer over dit onderwerp