Heb je een e-mail ontvangen van Wooniezie met de melding dat een advertentie is geannuleerd? Deze e-mail gaat over advertenties waarop je mogelijk jaren geleden hebt gereageerd. Door een recente opschoning in het systeem van Wooniezie.nl zijn deze e-mails nu verstuurd. Je kunt deze e-mails negeren. Onze excuses voor het ongemak.
Bewonerscommissie
Een bewonerscommissie is een groep huurders van een gebouw waarmee wij overleggen. Zij praten over en komen op voor de algemene zaken van alle huurders in een gebouw.
De bewonerscommissie denkt actief mee over onderwerpen die gaan over het gebouw waar u woont of de direct omgeving. Denk hierbij aan onderhoud, leefbaarheid, schoonmaak en tuinonderhoud. Daarnaast kan een bewonerscommissie activiteiten organiseren, bijvoorbeeld rondom de burendag of een buurtfeest. Soms verzorgen zij een nieuwsbrief.
Veel gevraagd over Bewonerscommissie
Hoe start ik een bewonerscommissie?
Algemeen
Stuur jouw vraag naar info@mijn-thuis.nl. De gebiedsregisseur in jouw gemeente neemt jouw vraag in behandeling.
Hoe vaak overlegt een bewonerscommissie met bewoners?
Algemeen
Minimaal één keer in het jaar overleggen zij met alle bewoners. je ontvangt daarvoor een uitnodiging van de bewonerscommissie.
Hoe vaak overlegt een bewonerscommissie met jullie?
Algemeen
Dit hangt af van de onderwerpen en de behoefte van de bewonerscommissie en ’thuis.
Lost een bewonerscommissie ook individuele problemen van huurders op?
Algemeen
Nee, de bewonerscommissie lost geen individuele problemen van een huurder op. Daarvoor kun je bellen, mailen of schrijven naar ’thuis.
Waar moet een bewonerscommissie aan voldoen?
Algemeen
Er zijn een aantal voorwaarden:
Het gebouw of de buurt waar u woont bestaat uit minimaal 25 woningen.
De leden van de bewonerscommissie hebben een huurovereenkomst met ons.
Alle medebewoners vinden het goed dat de bewonerscommissie spreekt namens hen.