Mijn gebouw

Samen met uw medebewoners zorgt u ervoor dat het prettig wonen is in uw gebouw. In de algemene huurvoorwaarden staan de afspraken die gelden voor uw gebouw, zoals het gebruik van algemene ruimten, de schoonmaak van algemene ruimten en afspraken over bijvoorbeeld scootmobiels. Per gebouw kunnen er nog andere regels of afspraken gelden. Deze informatie vindt u in de centrale hal van uw gebouw.

Het kan zijn dat u in een gebouw woont waar zowel huurders als kopers wonen. Er is dan een Vereniging van Eigenaren (VvE).

Veel gevraagd over Mijn gebouw

Hoe gaat ’thuis om met het plaatsen van 5G-zendmasten?

De installaties die op verschillende plekken worden aangebracht, zijn geschikt voor 5G. Ze worden op dit moment nog niet meteen ‘aangezet’, dat gebeurt pas in de loop van 2021. Op dit moment wordt dus nog nergens het 5G-signaal uitgezonden.

Wilt u meer informatie over zendmasten dan is dit te vinden op www.antennebureau.nl.

De deurmat in ons gebouw is erg vies/kapot, waar meld ik dit?

U kunt dit bij de buurtbeheerder melden of via deze website. Ga hiervoor naar de pagina Reparatieverzoek en klik op de groene knop 'Reparatieverzoek indienen'. U mag ons ook bellen op (040) 24 99 999.

Wanneer komen ze ons gebouw schoonmaken?

Dat kunt u zien op het rooster voor het schoonmaken. U vindt de schoonmaakschema's in de algemene ruimte. 

Ruimen jullie sneeuw bij ons gebouw?

Wij ruimen geen sneeuw. Wel geven wij soms zout en sneeuwschuivers aan vrijwilligers die sneeuw willen ruimen.

Ik wil een sleutelkluisje (laten) ophangen bij de toegangsdeur van het gebouw. Mag dat?

Ja, dat mag maar altijd in overleg met de technisch beheerder van ’thuis. U kunt hem bellen op (040) 24 99 999.

De galerij, lift of algemene ruimte van ons gebouw wordt niet goed schoon gemaakt. Wat kan ik doen?

Is het schoonmaakbedrijf niet geweest of is er niet volgens afspraak schoon gemaakt? U kunt dit bij de buurtbeheerder melden of via deze website. Ga hiervoor naar de pagina Reparatieverzoek en klik op de groene knop 'Reparatieverzoek indienen'.

Wat doen jullie met spullen op de galerij/in de algemene ruimte die er niet horen?

Wij vinden het prettig als u als bewoner zelf het initiatief neemt en de persoon, die de spullen op deze plek heeft geplaatst op zijn/haar gedrag aanspreekt en het vriendelijke verzoek doet de spullen weg te halen. Als deze persoon dat niet doet, dan verzoeken wij u dit bij onze buurtbeheerder te melden. 

Onze buurtbeheerder bespreekt dit dan met de betreffende persoon, zodat de spullen alsnog door hem/haar worden opgeruimd of wij doen dat dan op zijn/haar kosten.

Als niet bekend is wie de spullen daar neer heeft gezet, dan verzoeken wij u dit rechtstreeks bij onze buurtbeheerder te melden. 

Ik woon in een gebouw met een Vereniging van Eigenaren. Wat is een Vereniging van Eigenaren?

Iedere appartementseigenaar is automatisch lid van de Vereniging van Eigenaren (VvE). De vereniging behartigt de belangen van alle eigenaren (kopers). Ook beheert de VvE de gemeenschappelijke zaken, financiën en gedeelten van het gebouw. De appartementen in het gebouw waar u woont, zijn van verschillende eigenaren. Er zijn kopers en ’thuis is eigenaar van één of een aantal huurwoningen.