Mijn gebouw

Samen met je medebewoners zorg je ervoor dat het prettig wonen is in je gebouw. In de algemene huurvoorwaarden staan de afspraken die gelden voor je gebouw, zoals het gebruik van algemene ruimten, de schoonmaak van algemene ruimten en afspraken over bijvoorbeeld scootmobiels. Per gebouw kunnen er nog andere regels of afspraken gelden. Deze informatie vind je in de centrale hal van je gebouw.

Het kan zijn dat je in een gebouw woont waar zowel huurders als kopers wonen. Er is dan een Vereniging van Eigenaren (VvE).

Veel gevraagd over Mijn gebouw

Wat doen jullie met spullen op de galerij of in de algemene ruimte die er niet horen?

Algemeen

Wij vinden het prettig als je als bewoner zelf het initiatief neemt en de persoon die de spullen op deze plek heeft geplaatst, op zijn/haar gedrag aanspreekt. Verzoek hem of haar vriendelijke om de spullen weg te halen.

Als deze persoon dat niet doet, meld dit dan bij de buurtbeheerder. De buurtbeheerder bespreekt dit dan daarna met de betreffende persoon, zodat de spullen alsnog door hem of haar worden opgeruimd. Of wij doen dat op zijn of haar kosten.

Als niet bekend is wie de spullen daar heeft neergezet, meld dit dan rechtstreeks bij de buurtbeheerder.

Ik woon in een gebouw met een Vereniging van Eigenaren. Wat is een Vereniging van Eigenaren?

Algemeen

Iedere appartementseigenaar is automatisch lid van de Vereniging van Eigenaren (VvE). De vereniging behartigt de belangen van alle eigenaren (kopers). Ook beheert de VvE de gemeenschappelijke zaken, financiën en gedeelten van het gebouw. De appartementen in het gebouw waar je woont, zijn van verschillende eigenaren. Er zijn kopers en ’thuis is eigenaar van één of een aantal huurwoningen.

De galerij, lift of algemene ruimte van ons gebouw wordt niet goed schoon gemaakt. Wat kan ik doen?

Algemeen

Is het schoonmaakbedrijf niet geweest of is er niet volgens afspraak schoon gemaakt? Je kunt dit bij de buurtbeheerder melden of via deze website. Ga hiervoor naar de pagina Reparatieverzoek en klik op de groene knop Reparatieverzoek indienen.

Ik wil een sleutelkluisje (laten) ophangen bij de toegangsdeur van het gebouw. Mag dat?

Algemeen

Ja, dat mag maar altijd in overleg met de technisch beheerder van ’thuis. Je kunt hem of haar bellen op (040) 24 99 999.

Ruimen jullie sneeuw bij ons gebouw?

Algemeen

Wij ruimen geen sneeuw. Wel geven wij soms zout en sneeuwschuivers aan vrijwilligers die sneeuw willen ruimen.

Heb je last van sneeuw bij jouw gebouw? Neem dan contact op met onze buurtbeheerder. Hij of zij kan dit dan regelen met onze vrijwilligers. 

Wanneer komen ze ons gebouw schoonmaken?

Algemeen

Dat kun je zien op het rooster voor het schoonmaken. Je vindt de schoonmaakschema's in de algemene ruimte. 

De deurmat in ons gebouw is erg vies of kapot, waar meld ik dit?

Algemeen

Je kunt dit bij de buurtbeheerder melden of via deze website. Ga hiervoor naar de pagina Reparatieverzoek en klik op de groene knop Reparatieverzoek indienen. Je mag ons ook bellen op (040) 24 99 999.

Ik huur een appartement. Mag ik op mijn balkon een BBQ gebruiken?

Algemeen

Nee, een BBQ op een balkon is niet toegestaan. Ook niet elektrisch of met gas omdat dit naast gevaar ook directe overlast kan veroorzaken voor omwonenden. Denk hierbij aan geur- en stankoverlast.

Daarom is elke vorm van het gebruik van een BBQ op het balkon niet toegestaan.