Mijn gebouw

Samen met uw medebewoners zorgt u ervoor dat het prettig wonen is in uw gebouw. In de algemene huurvoorwaarden staan de afspraken die gelden voor uw gebouw, zoals het gebruik van algemene ruimten, de schoonmaak van algemene ruimten en afspraken over bijvoorbeeld scootmobiels. Per gebouw kunnen er nog andere regels of afspraken gelden. Deze informatie vindt u in de centrale hal van uw gebouw.

Het kan zijn dat u in een gebouw woont waar zowel huurders als kopers wonen. Er is dan een Vereniging van Eigenaren (VvE).

Veel gevraagd over Mijn gebouw

Wat doen jullie met spullen op de galerij/in de algemene ruimte die er niet horen?

Algemeen

Wij vinden het prettig als u als bewoner zelf het initiatief neemt en de persoon, die de spullen op deze plek heeft geplaatst op zijn/haar gedrag aanspreekt en het vriendelijke verzoek doet de spullen weg te halen. Als deze persoon dat niet doet, dan verzoeken wij u dit bij onze buurtbeheerder te melden. 

Onze buurtbeheerder bespreekt dit dan met de betreffende persoon, zodat de spullen alsnog door hem/haar worden opgeruimd of wij doen dat dan op zijn/haar kosten.

Als niet bekend is wie de spullen daar neer heeft gezet, dan verzoeken wij u dit rechtstreeks bij onze buurtbeheerder te melden. 

Ik woon in een gebouw met een Vereniging van Eigenaren. Wat is een Vereniging van Eigenaren?

Algemeen

Iedere appartementseigenaar is automatisch lid van de Vereniging van Eigenaren (VvE). De vereniging behartigt de belangen van alle eigenaren (kopers). Ook beheert de VvE de gemeenschappelijke zaken, financiën en gedeelten van het gebouw. De appartementen in het gebouw waar u woont, zijn van verschillende eigenaren. Er zijn kopers en ’thuis is eigenaar van één of een aantal huurwoningen.

De galerij, lift of algemene ruimte van ons gebouw wordt niet goed schoon gemaakt. Wat kan ik doen?

Algemeen

Is het schoonmaakbedrijf niet geweest of is er niet volgens afspraak schoon gemaakt? U kunt dit bij de buurtbeheerder melden of via deze website. Ga hiervoor naar de pagina Reparatieverzoek en klik op de groene knop Reparatieverzoek indienen.

Ik wil een sleutelkluisje (laten) ophangen bij de toegangsdeur van het gebouw. Mag dat?

Algemeen

Ja, dat mag maar altijd in overleg met de technisch beheerder van ’thuis. U kunt hem/haar bellen op (040) 24 99 999.

Ruimen jullie sneeuw bij ons gebouw?

Algemeen

Wij ruimen geen sneeuw. Wel geven wij soms zout en sneeuwschuivers aan vrijwilligers die sneeuw willen ruimen.

Heeft u last van sneeuw bij uw complex/gebouw? Neemt u a.u.b. contact op met onze buurtbeheerder? Hij/zij kan dit dan regelen met onze vrijwilligers. 

Wanneer komen ze ons gebouw schoonmaken?

Algemeen

Dat kunt u zien op het rooster voor het schoonmaken. U vindt de schoonmaakschema's in de algemene ruimte. 

De deurmat in ons gebouw is erg vies/kapot, waar meld ik dit?

Algemeen

U kunt dit bij de buurtbeheerder melden of via deze website. Ga hiervoor naar de pagina Reparatieverzoek en klik op de groene knop Reparatieverzoek indienen. U mag ons ook bellen op (040) 24 99 999.

Ik huur een appartement. Mag ik op mijn balkon een BBQ gebruiken?

Algemeen

Nee, een BBQ op een balkon is niet toegestaan. Ook niet elektrisch of met gas omdat dit naast gevaar ook directe overlast kan veroorzaken voor omwonenden. Denk hierbij aan geur- en stankoverlast.

Daarom is elke vorm van het gebruik van een BBQ op het balkon niet toegestaan.