Vervanging keuken, badkamer, toilet

Een nieuwe keuken, badkamer of toilet wanneer u dat wilt

Prettig wonen begint in een kwalitatief goede woning waarin u zich thuis en comfortabel voelt. Om de kwaliteit van een woning goed te houden is onderhoud nodig. Dat geldt ook voor uw keuken, badkamer en toilet.

Is uw keuken, badkamer of toilet 24 jaar of ouder, dan kunt u deze gratis laten vervangen. Onze aannemers voeren de werkzaamheden in overleg met u uit.

Twijfelt u of uw keuken, badkamer of toilet 24 jaar oud is?
Bel ons dan op (040) 24 99 999 voordat u een aanvraag indient.

Weet u zeker dat uw keuken, badkamer of toilet minimaal 24 jaar oud is?
Vraag dan direct een nieuwe keuken, badkamer of toilet aan via de groene knop Nieuwe keuken, badkamer of toilet aanvragen. Log vervolgens in met uw postcode en huisnummer. Doet u de aanvraag liever via de telefoon? Bel ons dan op (040) 24 99 999. 

Als we uw aanvraag hebben ontvangen, krijgt u binnen 4 weken bericht van ons over het verdere verloop
Wij controleren of uw keuken, badkamer en toilet oud genoeg zijn. Daarna neemt de aannemer met u contact op om een afspraak met u te maken. Tijdens deze afspraak bespreekt u uw wensen en mogelijkheden. Houdt u rekening met een periode van ongeveer 4 maanden tussen uw aanvraag en de oplevering van uw nieuwe keuken, badkamer en/of toilet.

’thuis geeft u zoveel mogelijk keuzevrijheid
U kunt zelf kiezen uit een aantal keukenfrontjes, aanrechtbladen, grepen, wand- en vloertegels. Hiermee wordt uw nieuwe keuken, badkamer of toilet nog meer naar uw eigen zin. 

Let op: alle woningen van ’thuis zijn in 2050 aardgasvrij
Kiest u voor een nieuwe keuken en kookt u nog op gas? Dan stapt u over op elektrisch koken. Dit is veiliger én beter voor het milieu. Van ’thuis ontvangt u een tegemoetkoming van € 350,- voor de aanschaf van een inductiekookplaat. Ook krijgt u gratis een pannenset die geschikt is voor op een inductiekookplaat.

Veel gevraagd over Vervanging keuken, badkamer, toilet

Mijn aanvraag is voorlopig goedgekeurd. Hoe gaat het nu verder?

Algemeen

De aannemer maakt met u een afspraak om in uw woning te komen kijken. Als hij uw aanvraag definitief goedkeurt, bespreekt hij met u uw wensen en mogelijkheden. 

Als blijkt dat uw badkamer, keuken en/of toilet toch jonger zijn dan 24 jaar, dan vervangen wij deze niet. De aannemer vertelt u dit meteen tijdens de afspraak. Ook krijgt u van ’thuis een brief waarin staat wanneer u wel in aanmerking komt voor een nieuwe badkamer, keuken en/of toilet.

Mijn keuken, badkamer en/of toilet wordt binnenkort vervangen. Hoe gaat dit in zijn werk?

Algemeen

U krijgt een brief, een informatieboekje en een voorbereidingskaart van de aannemer. Daarin staat wat er gaat gebeuren en bij wie u terecht kunt met vragen. Ook staat er in wat u zelf ter voorbereiding moet doen. U krijgt van de aannemer ook te horen wanneer ze starten met het werk.

U kunt zelf alvast bellen met de aannemer om een afspraak te maken. U kunt ook wachten totdat de aannemer u belt om een afspraak te maken. Dit duurt ongeveer 2 weken.

De aannemer neemt voor de start van de werkzaamheden nog een keer contact met u op om te vragen of het gelukt is de stappen op de voorbereidingskaart te volgen.

Kan ik ergens een voorbeeld zien van een keuken of badkamer?

Algemeen

Wij hebben geen standaard voorbeeld van de keuken of badkamer omdat er sprake is van maatwerk. De nieuwe keuken of badkamer en toilet worden afgestemd op uw wensen.

Kan ik kiezen voor extra opties bij vervanging van mijn keuken, badkamer of toilet?

Algemeen

Wilt u extra opties, zoals een extra bovenkastje in de keuken of een thermostaatkraan in de douche? Dat kan! Wij bieden u verschillende opties. U vindt deze in het informatieboekje dat u van de aannemer krijgt. Tijdens de woningopname met de aannemer maakt u hierin uw keuzes.

U betaalt deze extra opties aan de aannemer. U ontvangt van de aannemer een factuur die u vóór de uitvoering moet betalen.

’thuis ontvangt een overzicht van de extra opties die u heeft gekozen. Wanneer u uw woning verlaat, laat u de extra opties achter in de woning.

Gaat mijn huur omhoog na de vervanging van mijn keuken, badkamer en/of toilet?

Algemeen

Uw huur gaat niet omhoog. ’thuis betaalt de kosten van de nieuwe badkamer, keuken en/of toilet. Als u extra werk laat uitvoeren door de aannemer, dan zijn deze kosten wel voor u.

Wat wordt met aansluiten e-koken bedoeld? Wordt dan ook het gas afgesloten?

Algemeen

Bij een nieuwe keuken wordt altijd e-koken aangelegd. Dit betekent dat u elektrisch gaat koken.

De aanvoer van gas naar de keuken wordt afgesloten. 

Krijg ik een ongeriefsvergoeding voor de werkzaamheden in mijn woning?

Algemeen

Nee, u krijgt geen vergoeding. Omdat u zelf kiest door middel van het vraaggestuurd onderhoud om uw keuken, badkamer en/of toilet te laten vervangen, heeft u geen recht op een vergoeding.

Als u een nieuwe keuken krijgt van ’thuis bij planmatig onderhoud en u kookt nu nog op gas, dan stapt u verplicht over op elektrisch koken. U ontvangt dan wel een tegemoetkoming van € 350,- voor de aanschaf van een inductiekookplaat. Ook krijgt u gratis een pannenset die geschikt is voor op een inductiekookplaat. De pannenset wordt door de aannemer geleverd bij de oplevering van de nieuwe keuken.

Ik heb problemen gekregen na vervanging van de keuken, badkamer of toilet. Wat moet ik doen?

Algemeen

De eerste 3 maanden na vervanging van de keuken, badkamer of toilet kunt u contact opnemen met de aanemer.
Na de eerste 3 maanden belt u met ’thuis op (040) 24 99 999.

Wat kunt u doen als u niet tevreden bent met uw nieuwe keuken, badkamer of toilet?

Algemeen

Wij hopen natuurlijk dat u tevreden bent. Als dit niet zo is, kunt u in eerste instantie contact opnemen met de aannemer die u persoonlijk hulp kan bieden. Als u hier samen niet uitkomt, bel dan met ’thuis op (040) 24 99 999.