Je hebt een klacht
Ben je het niet eens met de regels en afspraken van ’thuis, of met een beslissing die door ’thuis is genomen? Heb je een klacht over het gedrag van een medewerker? Laat het ons weten! Want als we weten waarover je ontevreden bent, kunnen we er ook wat aan doen.
Neem contact op met ons
Een goed gesprek lost vaak al veel op. Ben je na dit gesprek nog niet tevreden? Dien dan je klacht schriftelijk bij ons in via de groene knop Klacht indienen.
Je hebt jouw klacht schriftelijk ingediend bij ’thuis, maar je bent niet tevreden over de afhandeling door ’thuis
Wij proberen jouw klacht zo goed en snel mogelijk te verhelpen. Toch kan het gebeuren dat we er samen niet uitkomen. Dan kun je met je klacht naar de onafhankelijke klachtencommissie. We noemen dit 'in beroep gaan'.
De leden van de onafhankelijke klachtencommissie zijn onafhankelijk. Dat betekent dat zij geen medewerkers van ’thuis zijn.
Let op:
De onafhankelijke klachtencommissie neemt jouw klacht pas in behandeling als:
- je jouw klacht schriftelijk bij ’thuis hebt gemeld
- én je het niet eens bent met de schriftelijke reactie die je van ’thuis krijgt.
Hieronder leggen we uit hoe dat gaat:
Ben je het niet eens met het besluit van de onafhankelijke klachtencommissie?
Als je het niet eens bent met de inhoud van het advies of met de manier waarop ’thuis het advies van de klachtencommissie opvolgt, dan kun je daarover een klacht indienen bij de Huurcommissie.
Je kunt ook naar de rechter.
Als je het niet eens bent met de wijze waarop de Klachtencommissie haar taak uitvoert, dan kun je terecht bij de Commissie Governancecode Woningcorporaties.
Klachtenprocedure
In een helder schema leggen wij stap voor stap onze klachtenprocedure uit. Zo kun je in één overzicht zien wat wij met jouw klacht doen.