Huurachterstand

Bent u te laat met het betalen van de huur? Dan heeft u een huurachterstand. We kijken graag samen met u naar een oplossing.

Soms is het mogelijk een betalingsregeling af te spreken. Wacht niet af en bel met onze afdeling Huurincasso via (040) 24 99 999.

Veel gevraagd over Huurachterstand

Ik heb een brief ontvangen dat ik huurachterstand heb, maar ik heb dit betaald. Wat moet ik doen?

Uw brief en de betaling hebben elkaar waarschijnlijk gekruist. U kunt hiervoor met ons bellen op (040) 24 99 999.

Ik heb een brief ontvangen dat ik mijn huur moet betalen maar dat lukt niet op tijd. Wat moet ik doen?

U kunt hiervoor contact opnemen met de afdeling huurincasso. (040) 24 99 999

Kan ik een automatische incasso starten als mijn huurachterstand in behandeling is bij de deurwaarder?

Nee, u kunt dan geen automatische incasso starten. U moet eerst bij ’thuis of bij de deurwaarder uw huurachterstand betalen.

Ik heb nu nog geen huurachterstand. Kan ik al een regeling aanvragen voor de huur van de komende maand?

Ja, voor het aanvragen van een betalingsregeling moet u telefonisch contact opnemen met onze afdeling Huurincasso via (040) 24 99 999. Een betalingsregeling aanvragen via het klantportaal kan pas als de huur niet betaald is op de afgesproken datum.

Mijn huurachterstand is in behandeling bij de deurwaarder. Kan ik een betalingsregeling via het klantportaal aanvragen?

Nee, voor het aanvragen van een betalingsregeling moet u telefonisch contact opnemen met de deurwaarder of onze afdeling Huurincasso via (040) 24 99 999. De contactgegevens van de deurwaarder staan in de brief die u heeft ontvangen.

Kan ik met een huurachterstand ook kiezen voor zonnepanelen?

U kunt informeren bij de afdeling Huurincasso of u in aanmerking komt voor zonnepanelen.

Ik heb hulp nodig bij het op orde brengen van mijn geldzaken. Kunnen jullie mij advies geven?

U kunt hulp krijgen als u financiële problemen heeft. Wacht niet met het vragen om hulp. Neem hiervoor contact op met uw gemeente.